Chyšecká učitelka na půdě Evropského parlamentu

31. 5. 2011
(system)

Chyšky,Brusel - Generation Europe České republiky je organizace jejímž posláním je s pomocí moderních nástrojů a pomůcek zvyšovat motivaci a kvalifikaci českých učitelů, oživovat společenský život v našem okolí a podporovat chuť místních obyvatel podílet se na věcech veřejných.
Primárním cílem této organiazce je obohacovat život ostatním prostřednictvím nekomerčních vzdělávacích a kulturních aktivit.
V oblasti vzdělávání chce do praxe kontinuálně přinášet nové metodické koncepty ( zkušenostní a zážitkové učení, občanské, finanční a environmentální vzdělávání, systémová analýza atd. ) a zvláštní pozornost přitom věnovat hře a využití informačních a komunikačních technologií.
V oblasti kulturních a občanských aktivit chce v místech, kde působí, zřizovat a provozovat funkční komunitní centra.
Generation Europe realizuje řadu vzdělávacích národních i mezinárodních aktivit, díky nímž ročně spolupracuje až s tisícem českých středních a základních škol, kterým pravidelně dodává inovativní výukové pomůcky a metodiky.
Mezi nejvýznamnější projekty patří Žákovský a Studentský diář - vzdělávací publikace pro školy, Dolceta.eu - informační portál pokrývající všechna témata spotřebitelského vzdělávání s metodickými texty a interaktivními kvízy, Evropa 2045 - online výuková simulace o Evropské unii a další.
Do jednoho z těchto projektů se také zapojila Hana Zemanová, učitelka českého jazyka a občanské výchovy na ZŠ Chyšky.
Zmíněné pedagožce jsme položili několik otázek.
1. Můžete nám sdělit do jakého projektu jste se zapojila v rámci GA a co všechno tento projekt obnášel?
"Projekt byl realizován z historicky prvního vydání Diáře pro ZŠ. V návaznosti byla vydána Příručka pro učitele na školní rok 2010-2011-Dolceta. Žákovský diář se věnuje celé řadě aktuálních témat od Evropské unie přes zdraví, bezpečnost, zodpovědné spotřebitelství a osobní finance pro ochranu životního prostředí. Přiručka pro učitele diář doplňuje a přináší náměty na nejrůznější aktivity, které se dají v návaznosti na jeho obsah se žáky provést.
Já jsem se zaměřila na finanční vzdělávání jako jedno z významných horizontálních témat, které zároveň vede žáky ke kritickému čtení textů, dále aby si předkládané informace oěřovali z dalších zdrojů. Téma jednostrannosti informací je důležitá věc, kterému by žáci, jako budoucí spotřebitelé a osoby veřejně činné, měli být vystavováni, pokud možno, každý den.
2. Pokud víme, Vaše zapojení bylo úspěšné a mělo i zasloužené ocenění, jaké?
"Moje zapojení se žáky bylo velmi úspěšné a práce v rámci finančního vzdělávání byla oceněna týdenním pobytem v Bruselu - Evropském parlamentu."
3. Do Belgie se jen tak někdo nepodívá, můžete nám ve stručnosti zhodnotit cíl pobytu a Vaše učinkování?
"Během pobytu jsem byla přijata europoslankyní Zuzanou Roithovou, která s GE spolupracuje a zároveń výjezd sponzorovala."
4. Co pro Vás, i pro Vaši pedagogickou činnost, znamená samotná účast?
"Samotná účast a pobyt v Bruselu pro mě znamená získání nových poznatků, ale hlavně další spolupráci s GE."
Na přiloženém fotosnímku je učitelka Hana Zemanová na půdě Evropského parlamentu v Bruselu.
"OU"
Ods. Mgr.Fuka Josef, 39853 Chyšky 113