Projekt Člověk ve 2. třídě
Během měsíce ledna jsme se v prvouce intenzivně věnovali tématu Člověk. Žáci pracovali ve skupinkách a formou myšlenkových map, metodou piš, co víš a zároveň vyhledáváním informací za pomoci ICT techniky doplňovali svoje znalosti o člověku. Na konci již dokázali označit podrobně části těla, vnitřní orgány a jejich umístění, pověděli si vzájemně o principech péče o zdraví, popsali rozdíl mezi úrazem a nemocí, zamysleli se nad prevencí a přehledně se pokusili popsat, kdy volat konkrétní telefonní čísla na záchranné složky ČR.
Vytvořené myšlenkové mapy vzájemně prezentovali před svými spolužáky a vyzkoušeli si tak v rámci českého jazyka nejen roli řečníka a přednášejícího, ale také roli diváka a posluchače, a mohli posoudit, jak se jednotlivé přednášky od sebe liší. Kdo dokáže zaujmout a proč? Co udělat jinak, aby posluchači udrželi pozornost a v nejlepším případě i nadšeně zatleskali?
Nenásilnou formou provedli vlastní i vzájemné hodnocení a mně udělali velikou radost svojí pečlivostí a nadšením při výuce.
Mgr. Květa Průšová, tř. učitelka